W skutecznym zarządzaniu chodzi nie tylko o wykreowanie wizji rozwoju w dłuższej perspektywie, umiejętność planowania, delegowania i egzekwowania zadań, lecz także o zaangażowanie i motywowanie pracowników, orientację na pacjenta, a także budowanie świadomości marki placówki.
Współczesny, szybko zmieniający się rynek pracy wymaga refleksji nad własnymi umiejętnościami i nieustannej pracy nad ich...
W e-booku znajdziesz 5 dokumentów niezbędnych w pracy lekarza dentysty w 2021 r. Zminimalizuj ryzyko, że do zakażenia dojdzie w Twoim gabinecie. Pamiętaj przy tym, że obowiązkowa polisa OC pokrywa także co do zasady zdarzenia związane z zakażeniem COVID-19. Kierownicy placówek medycznych mają obowiązek wdrożenia i zapewnienia funkcjonowania całego systemu zapobiegania i zwalczania zakażeń. Jednym z...
W tym e-booku znajdziesz wiele przydatnych wzorów dokumentów (np. kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19) i list kontrolnych (np. zasady kierowania pacjenta do izolatorium w dobie COVID-19), które pomogą Ci nie tylko właściwie zorganizować pracę, lecz także zabezpieczyć się przed ewentualnymi zarzutami pacjentów, np. w przypadku zakażenia,...
Procedury i standardy zarządzania w placówce medycznej mają na celu poprawienie jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjenta oraz personelu medycznego. Jako kierownik lub właściciel placówki medycznej czy gabinetu lekarskiego zobowiązany jesteś do zapewnienia należytej ochrony swoim pacjentom. Pomocne w tym są gotowe procedury przygotowane przez zespół epidemiologów i prawników na co dzień współpracujących...
Od 2021 roku obowiązkowe stało się prowadzenie dokumentacji medycznej na nowych zasadach. Należy m.in. zapewnić stały dostęp i zabezpieczenia przed wprowadzaniem zmian w dokumentacji medycznej przez osoby nieuprawnione. Poza tym jej prowadzenie i udostępnianie będzie odbywało się w określonych formatach i standardach. Niniejsza publikacja jest poświęcona regułom prowadzenia elektronicznej dokumentacji...
Publikacja " PPK w firmie bez korekt i błędów. Rozwiązania 55 kluczowych problemów związanych z wdrożeniem i prowadzeniem PPK" skierowana jest do podmiotów zatrudniających, na których ciąży obowiązek wdrożenia oraz prawidłowej obsługi w zakresie pracowniczych planów kapitałowych. Autorzy ukazują wyzwania związane z uruchomieniem PPK, a także wskazują, jak rozwiązywać problemy pojawiające się w praktyce...
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie...
Wypadki przy pracy to nagłe zdarzenia wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć. Z punktu widzenia każdego pracodawcy stanowią spory problem zdrowotny i ekonomiczny. Na całym świecie w wypadkach przy pracy ginie kilkaset tysięcy osób rocznie, a setki, jeśli nie miliony, ulegają urazom. Poza cierpieniem osób poszkodowanych oraz ich bliskich koszty takich wypadków obciążają finansowo instytucje...
Służba bhp to wyodrębniona w strukturach zakładu pracy jedno- lub wieloosobowa komórka organizacyjna. W jej gestii leży przede wszystkim doradztwo oraz kontrola w zakresie bhp. Zasadnicze znaczenie przy ustalaniu liczebności i kwalifikacji obsady personalnej tej służby powinien mieć dla pracodawcy stopień faktycznych, ale też potencjalnych zagrożeń zawodowych w firmie (wypadki przy pracy i choroby...
Baza Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) została uruchomiona 1 stycznia 2020 r. Natomiast rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, który jest częścią bazy BDO funkcjonuje od 24 stycznia 2018 r. System, jego działanie oraz realizacja ustawowych obowiązków za jego pośrednictwem budzą wiele pytań, mimo iż minęło kilka...